Verkoop realiseren als startende ondernemer.

‘Ik deel mijn producten, website en socials zoveel… Maar er komt geen verkoop uit… Hoe kan dit?’

Ik kreeg enkele weken terug deze vraag en besefte dat dit een vraag is die veel startende ondernemers zich stellen.

Verhaal met een mooie boodschap

Wanneer je van 0 begint te ondernemen, voelt het alsof ze je als klein visje droppen in de grote donkere oceaan. Ook ik heb die ‘drop’ meegemaakt 3 jaar terug en het gevoel van eenzaamheid en onwetendheid is groot.

Maar dan…

Zie je plots een ander visje alleen zwemmen en je beslist dat je samen sterker staat dan alleen, dus zwemt het andere visje tegemoet en stelt je voor.
Je leert elkaar kennen. De eenzaamheid zakt wat weg en de oceaan is al niet meer zo donker.
Samen zwem je verder en zo ontmoet je 2 andere visjes die ook elkaar reeds gevonden hadden. Nu zijn jullie met 4 en na een korte kennismaking, gaan jullie samen verder op pad.

Zo heb ik ook onderstaande onderneemsters leren kennen en zijn er diepgaande vriendschappen vastgelegd. Elk van hen was op ons trouwfeest in april 2022, dit had ik nooit durven dromen.

‘Wat heeft dit met verkoop te maken?’ ALLES!

Zowel bij B2B als B2C is mond aan mond reclame en netwerken dé ideale manier om een eerste verkoop te realiseren.
Via mijn B2C bedrijf kwamen de eerste verkopen via familie, daarna vrienden en daarna via vrienden van vrienden/familie 
Mijn idee was toen ‘ja, maar die familie en vrienden raken ooit eens verzadigd… En dan?’

Nooit vergeten: iedereen heeft een netwerk. Familie, vrienden, collega’s, klantrelaties, lokale handelaars…
Een netwerk is oneindig! 

Ik heb nooit moeten adverteren, nooit kortingsacties gedaan en nooit meegedaan aan de solden/black friday/… En zo toch +200 lampen verkocht, geweldig, niet? 
‘Ja, maar… Ik heb een dienst en werk B2B…’. Zelfde principe! 

Mijn eerste offerte die ik mocht maken voor Vermarkt kwam er via een webinar van An Siebens dat ik gevolgd heb. Er waren ongeveer 20 personen aanwezig en we hebben de tijd gehad om iedereen persoonlijk te leren kennen. 

Neem je tijd om jezelf voor te stellen en andere ondernemers te leren kennen. Ga naar netwerkevents en ga authentieke gesprekken aan.

Verkoop jezelf, je uniek verhaal.

Niet enkel je dienst of product. Mensen kopen van mensen.

Wat is jouw uniek punt, wat maakt je sterk?

Bouw je verhaal op en ga ervoor! 

 

Winkelwagen

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.